HTML

Google Glass

Friss topikok

Címkék

android (1) event (1) fail (1) funny (1) glass (6) google (2) kitkat (1) mozi (1) nexus (1) porn (1) protest (1) sex (1) siri (1) tilalom (3) USA (1) vezetés (1) Címkefelhő

Kiborgüldözők - Akik nagyon berágtak a Google-re

2014.01.20. 16:25 Google Glass

A keresőóriás legújabb készüléke megjelenését követően azonnal kiverte a biztosítékot az Egyesül Államok számos pontján. Sokaknak nem tetszik, hogy a Glass meglehetően észrevétlenül képes videófelvételt készíteni, ezért számos protest mozgalom és tilalom látott már napvilágot az elmúlt pár hónapban.

banglass.PNG

A Stop the Cyborgs mozgalom tiltakozását fejezi ki a viselhető technológia és a "big data" jelenségeivel szemben. Céljuk, hogy olyan jövőnk legyen, ahol nem az állandó pervazív megfigyelés, a megsemmisülő magánszféra és a totális kontroll hatja át életünk minden területét. Nem csupán a titkos felvételekkel van gondjuk, arra még nem igazán jó a Google Glass jelenlegi állapotában. Ami őket aggasztja, egy olyan társadalmi jövőkép, ahol az állampolgárok egyfolytában számítanak arra, hogy rögzítik viselkedésüket, ahol minden pillanat dokumentálhatóvá válik és megosztható lesz. 

signs_1.PNG

Ezeket a szuper táblákat szabadon le lehet tölteni, és felhasználni a kiborgok portán kívül tartásához. A Glass viselését megtiltó zónák létrehozói gondoltak a fogyatékkal élőkre is. Számos esetben a készülék viselése a jobb tájékozódást, az olvasást vagy az emlékezést segítheti, ilyenkor természetesen maradhat az okosszemüveg.

49 komment

Címkék: google protest tilalom glass

A bejegyzés trackback címe:

https://googleglass.blog.hu/api/trackback/id/tr935772123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zed is not dead yet 2014.01.21. 10:09:15

Tényleg? Kiteszel egy ilyen csittifitti táblácskát és a gugliokuláré magától kikapcsol? Mert a gazdája ugyan nem fogja se levenni se kikapcsolni csak mert valaki kitapétázza ilyen táblákkal a környékét. A kütyübuzi tahók épp nem a kurva nagy empátiájukról híresek.

Démonmac1 2014.01.21. 10:15:30

A kitett táblácska azon okostojások elhárítására kell, akik azt mondják:"
"nincs sehova kiírva, hogy ezt nem lehet használni!"

Zed is not dead yet 2014.01.21. 10:30:40

@Démonmac1: Gondolod, hogy ha ki lesz táblázva, akkor ugyanazoknak az okostojásoknak nem lesz majd erre is valami kamudumájuk? Mondjuk "nem jól volt kitéve, nem lehetett látni" vagy "azt hittem ez rám nem vonatkozik, mert az én guglicuccom nem fekete színű" stb.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.01.21. 10:40:05

@Zed is not dead yet: igazad van. de akkor feljelented magánszféra megzavarásáért. cég esetében ipari kémkedésért vagy tudomisén.

de nem kell kiakadni, azt kb ugyanúgy fogják betartani magyarországon mint a kresz táblákat. szóval sehogy. mert nálunk úgyis az van amit "én" akarok, nehogymár egy tábla jobban tudja.

A hozzászólás kitiltás miatt törölve. 2014.01.21. 10:46:23

Big Brother is Watching You.
Google is Evil.

Gyingizik 2014.01.21. 10:48:13

Ennek pl. vannak durva dimenziói is. Pl. megfelelő szoftver+hőkamera kombóval mondjuk ha jön szembe egy jó csaj, és a szemüveges kiborg már szedi is le róla a ruhát a szemüveg által adott képen. És már teszi is fel a netre mint kész videot stb.
Lehet, hogy a jó nők a jövőben majd csadorszerű elektromágneses sugárzás védett ruhában járnak, hogy nehogy ilyen képeket csináljanak róluk!

Macskond 2014.01.21. 10:52:39

Pont a google glassra vannak kiakadva, amin jól látszik hogy micsoda, miközben a kínai webshopokból évek óta lehet rendelni "kettős felhasználású" termékként olyan szemüveget ami egy valóban álcázott kamera. (időnként szokott is cikk lenni róla az indexen is hogy lekapcsolnak egy-egy ilyen csomagot és a rendelőjét feljelentik, fenti tárgy birtoklása vagy csak beszerzése miatt.)
Ehhez képest a szemüvegnek csak egy rész funkciója hogy képes rögziteni amit látsz.

2014.01.21. 10:56:01

A magánszférámba gondolom nem fog csakúgy bárki besétálni, akár kütyüvel akár az nélkül. Közterületen meg átlagemberekről felvétel készítésre nem sok motiváció adódhat... ipari kémkedés esetében, ez megoldható telefonnal is, bármilyen más kütyüvel, akinek ez a célja nem hiszem hogy gglass-al fog sétálgatni...:) ez a műhiszti mindig megvolt, Gutenberg találmányát sátáninak bélyegezték, a gőzgépet szintén, lehetne sorolni:)

Avatar 2014.01.21. 11:30:52

Annak egyébként mi az indoklása, hogy amit van jogom a saját szememmel látni, és az agyamban eltárolva megjegyezni, azt bizonyos esetekben nincs jogom videó-kamerával rögzíteni?
Ha elmesélem amit láttam, az rendben van, ha meg nyilvánosságra hozom videón, akkor jogot sértek? Ennek mi értelme?

Netuddki. 2014.01.21. 12:16:10

@Avatar: Az bammeg, hogy ha elmeséled akkor azzal jönnek hogyan bizonyítod? Na, ezt oldaná meg a kamera, amitől egyesek igencsak tartanak.Itt még a sündőrök fejét is ki kell kockázni. Nem csoda, hogy Magyarország élen jár a korrupcióban...

mis 2014.01.21. 12:18:48

@Avatar:
Ez így van.
Ha te látsz valamit, akkor azt nem tudod bizonyítani, hogy láttad. Mondani mindenki azt mond, amit akar elven.
Ha viszont felveszed és tetszőlegesen bármikor visszajátszhatod, az már eléggé ciki, mert nem olyan egyszerű letagadni...

Démonmac1 2014.01.21. 12:31:00

@Zed is not dead yet: " Gondolod, hogy ha ki lesz táblázva, akkor ugyanazoknak az okostojásoknak nem lesz majd erre is valami kamudumájuk? Mondjuk "nem jól volt kitéve, nem lehetett látni" vagy "azt hittem ez rám nem vonatkozik, mert az én guglicuccom nem fekete színű" stb. "

Lehet, hogy lesz, de pert már nem lehet vele nyerni:)"mert nem volt kiírva hogy nem lehet"
szöveg is van mellette.:D

Démonmac1 2014.01.21. 12:33:54

@Avatar: mert vannak olyan helyek, ahol ez jogtalan előnyökhöz juttathat, például, színház, kaszinó, mozi:)-hehe

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.01.21. 12:46:06

Ugyanez a hiszti ment, mikor a telefonokba beköltöztek a kamerák.
Oszt' akkó?

David Bowman 2014.01.21. 12:46:58

Haladás ellen nincs orvosság.

burnout syndrome (törölt) 2014.01.21. 13:30:58

Érdekes lesz így egy-egy írásbeli vizsga ...

driopios 2014.01.21. 13:34:02

Ez kb. egyenértékű lesz a laktanyák melletti "Fényképezni tilos!" táblákkal.

Hevn 2014.01.21. 14:19:43

Ezt egyszerűen ki lehet védeni.

Online sozfterfrissítés google glass-hoz, illetve egy led ami jelzi, ha éppen felvétel van készülőben.

Ha lekötik a ledet akkor szoftverfrissítés sem lesz egy életre.

Hevn 2014.01.21. 14:20:19

@burnout syndrome: ezt most komolyan gondolod, hogy bárkit beengednének vizsgázni egy ilyen szemüveggel?

Az emberek csak hülyék, nem vakok.

Andie 2014.01.21. 14:35:11

Tehát az egész műbalhé amiatt van, mert az emberek (legalábbis nagy részük) nem merik vállalni a tetteiket/szavaikat/megnyilvánulásaikat. "Ha nincs rögzítve, letagadható"... Hja, kérem, tessék úgy viselkedni, hogy azt bármikor, bárhol, bárki előtt vállalni tudd. És akkor nyugodtan lehet kamerázni az egész napomat.
Szerintem egy ilyen, agyonkamerázott, dokumentált utópisztikus világban némileg jobb lenne a morál...

steery 2014.01.21. 14:40:35

Ez bizony kőkemény kiborg rasszizmus! Azt eddig is tudtuk (hála Boratnak és Brünónak), hogy az amcsik idegengyűlölők, homofóbok, intoleránsak és masszívan rasszisták, de hogy most már a technológiai fejlődés ellen is így köpködjenek! Ejnye no! Még a végén beelőzik a magyarokat gyűlölködésből!
Igenis vegye tudomásul mindenki, hogy az élet egy folyamatos közszereplés. Otthon a családtagjaid, a háztartási elektronikádon keresztül kémkedő multicégek, az NSA és a lakásvezérlő számítógéped szenzorai előtt szerepelsz, az utcán meg a biztonsági kamerák, rendőri szkennerek és kamerás mobillal, majd szemonitorral teleaggatott polgárok előtt. Ne vicsorogj rájuk, inkább mosolyogj! :-DDD

Phteven 2014.01.21. 14:48:49

@Gyingizik: Te verted már ki hőkamerával készített pornóképekre? :-DDDDDDDDDD

Gyingizik 2014.01.21. 14:56:49

@Phteven: Nyilván lesz (van??) olyan képmanipulációs app, ami ráteszi a hőkamerás képre a normál emberi bőrt, hehe.

Pj0tr 2014.01.21. 15:22:31

1) a mobilok kamerája vagy a kínából rendelhető !elrejthető! kütyük senkit nem zavarnak?
2) ha én önkényesen tervezek egy táblát és kirakom (legyen szó bármiről), az miért is vonatkozna bárkire? Vagy akkor ezek szerint ha a zöldséges kertem mellé szép piktogramokkal lerajzolom, hogy aki beteszi a lábát, annak átplasztikázom az arcát egy sörétessel, akkor az törvényes? És mondhatom a bíróságon, hogy ki volt rajzolva, tehát nem diszkrimináltam az analfabétákat sem!
Szóval még csak védekezni sem kell szvsz, hogy nem látta a kiírást. Nem karhatalmi szerv tette ki úgyhogy lesz@rom.
Azt kell büntetni, aki rossz hiszeműen jár el. Mert mindenki megigazítja a zacsit néha, ami természetes, de ettől még nem szeretném a youtube-on viszontlátni.
Viszont ha én egy filmet akarok megnézni a reggeli muffin mellé, akkor ne legyen már az az alapfeltételezés, hogy egy pszihopata perverz állat vagyok, csakmert van rajtam egy gg.
Ez pont az a kategória, hogy az artijustnak fizetnem kell azért, mert veszek egy telefont, vagy egy pendrive-ot. Akkor én tuti egy tolvaj szemét utolsó féreg vagyok, szóval fizessek.

Műbalhé az egész.

Hőkamera? Mi van? Volt ilyenről szó, hogy a gg-be hőkamera lesz? Vagy úgy gondolja valaki, hogy egy 5ezer forintos kamerából egy szoftver 10 millás katonai berendezést farag?

bioLarzen 2014.01.21. 15:26:35

@Macskond: Na, akkor ebbe gondolj bele egy picit: a Glass elélen fel lehet lépni - mert egyértelmű, ki viseli és ki nem. De egy szemüvegnek látszó kamerát hogy a pébe azonosítasz be? Én pölö szemüveges vagyok, de sima, nem kamerás szemüveges :) Engem és egy álkamerás-szemüvegest hogy különböztetsz meg? Vagy kitiltanál minden szemüvegest biztos ami biztos alapon?

bio

bioLarzen 2014.01.21. 15:30:19

@Pj0tr: "a mobilok kamerája vagy a kínából rendelhető !elrejthető! kütyük senkit nem zavarnak?"

ugyanaz: mit tudsz tenni ellene: A mobil kamerájának használatát még csak-csak ki lehet szúrni, mert azt nehéz teljesen észrevétlenül csinálni. De egy szemüvegszárba épített, rejtett kamerát hogy?

Nyilván zavarja az embert, hogy lehet, hogy tudtán kívül felveszik - de ez ellen nem lehet mit tenni, mert a technika már rég eljutott odáig, hogy észrevehetetlen, és észrevehetetlenül működtethető kamerákat átlagemberek meg tudnak venni... Hogy intézkednél ellene? Mit tennél? Egyáltalán, milyen megoldást tudsz elképzelni?

bio

bioLarzen 2014.01.21. 15:31:35

@Phteven: Látatlanban lefogadom, hogy van, aki épp arra gerjed ;)

... arról nem is beszélve, hogy az áldozatot szerintem épp eléggé megalázza az, hogy megjelenik a YouTube-on átlátszó ruhában... lényegtelen, hogy bárki merevedik-e rá...

bio

bioLarzen 2014.01.21. 15:33:41

@dr. phil. Sün‼ ツ: Hát, lett is eredménye: azért meg tudnék nevezni nem kevés olyan helyet, ahol ha a mobiloddal kamerázni próbálsz (márpedig azt azért nehéz teljesen észrevétlenül, elég jellegzetes pozitúra), örülhetsz, ha csak kidobnak, és amúgy megúszod épen-egészségesen - no és ép mobillal :D

bio

Pj0tr 2014.01.21. 15:48:47

@bioLarzen: Pont ez a bajom, hogy az ellen senki nem lázadozik, pedig pl a rejtett kamerának egy célja van. De a gg-nek nem az egyetlen és kizárólagos funkciója - sőt arra nem is jó mivel látszik, ha veszel - hogy titokban videózz.

A biztos utas 2014.01.21. 16:16:14

@Avatar: ezt én se értem. Tele van az összes közterület kamerával. Érthető, ha valaki ezen ki van borulva, de aki személyesen csinál felvételt, az mitől rosszabb? Évek óta ezernyi kütyüvel lehet felvételt készíteni. Magánterületemen úgy szabályozom, ahogy akarom ezt.
Közterületen meg mindenhol kamera van évek óta. Összebújsz kedveseddel a Margitszigeten? Csókolózol a Városligetben? Önkormányzatnál megfelelő ember haverja és annak cége lát, el is mentenek, ki tudja hová, mihez, mennyi időre. Nyilván ellenőrizhetetlen az adatkezelés.
Sok köztéri, utcai kamera sok, főleg földszinti lakásba is belát.
Kerületi szinten mennek el iszonyú milliárdok a megfigyelésre. Ezek a csoportok amúgy nem működnek. Az emberek nagy részét ez, főleg Magyarországon, nem érdekli. A trafikcigi, meg a köztéri szobor, meg a valóvilág az izgalmas.
El se hagyhatod az EU-t anélkül, hogy ne vennének ujjlenyomatot, amit digitálisan el is tárolnak, meg csipre tesznek... mert ez kell az útlevélhez. A 10éves útlevél ára először 6ezerről 10ezerre ment föl, most már 16ezernél is több. Nyilván a Nagy Testvér még pimaszul be is húzza a megfigyelés költségeit.
De ez nem üti meg senki ingerküszöbét senkinek. Csak, ha a kedvenc valóságsóhősét kiszavazzák.

bioLarzen 2014.01.22. 10:44:47

@Pj0tr: De pontosan hogy képzelsz el egy ilyen lázadást? Minden szemüvegest megvizsgálnak?

És persze, a Glassnak természetesen nem ez az egyetlen, vagy akár fő felhasználási módja - de így is lehet használni. A vadászpuskát, illetve a kést se emerek legyilkolására használják alapból - de azért mégiscsak nyugtalankodnék, ha valaki azt fogna rám :D

Egy olyan megoldást el tudnék képzelni, hogy a Glasson egyértelműen látszódjon, ha épp videót vagy fényképet rögzít - mondjuk világítson rajta egy vörös LED (most jövök rá, hogy nem ismerem a küütyüt nagyon, úgyhogy lehet, hogy nyitott kapukat döngetek...). No, persze, nincsenek illúzióim: ha ez lenne a helyzet, nyilván már rég fönt lenne a neten, miképp lehet azt kiiktatni...

bioLarzen 2014.01.22. 10:55:40

@A biztos utas: A köztéri kamerák ellen viszonylag egyszerűen lehet védekezni: ne csinálj olyat, ami ciki, ha rögzítik.

Az nyilván senkinek nem újdonság, aki modern civilizációban él, hogy az életének egyes pillanatait mások is szemmel követik - akár akarva, akár akaratlanul. A Glass azt a konvenciót borítja föl, hogy

- az ember szerette azt hinni, hogy tud róla, mikor nincs "egyedül" és mikor igen

- Voltak olyan magán- és közterek, ahol azért nagyjából "biztonságban" érezhette magát. Míg az ember azért fel volt készülve arra, hogy az utcán simán veheti épp egy biztonsági kamera, vagy egy olyan egyéb kamera, amit nem lát, egy zárt, bár nyilvános helyen - pölö étteremben, kocsmában, moziban, metróban stb... azért "biztonságban" érezhette magát kamera-ügyben. Nos, a Glass ennek tesz alá, méghozzá rendesen.

Én azt mondom, hogy ez a technikai fejlődés egyik ára. Nyilván nagyjából ugyanez zajlott le a hordozható, illetve térfigyelő kamerák megjelenésekor - aztéán megszokták. Ezt is meg fogják... Vagy nem - de valami ki fog alakulni, az tuti.

(A sci-fi két oszlopa, A. C. Clarke és S. Baxter egyik közös munkájában, a Light of Other Days-ben, ami arról szól, hogy a közeli jövőben kifejlesztenek egy olyan eszközt, amivel vissza lehet tekinteni a múltba, vagyis, mintegy utólag olyan dolgokat megnézni, amikről akkor azt hitték, hogy nem látja senki, remek leírás van, miként alakítja át a társadalmat, a mindennapi életet az, hogy az eszköz fefedezése után az emberiség rádöbben, hogy akkor őket valószínűleg ugyanezzel az eszközzel megfigyeli az utókor - vagyis, bármit is csinálnak, azt könnyen lehet, hogy valakik a jövőből figyelik... Környezetbe olvadó ruházat, zárt marokban ujj-morzével történő kommunikáció, üvegfalú házak ("ha már úgyis megfigyelnek, nem mindegy?") stb... nem csak emiatt remek olvasmány.)

bio

A biztos utas 2014.08.03. 03:32:00

@bioLarzen:
"A köztéri kamerák ellen viszonylag egyszerűen lehet védekezni: ne csinálj olyat, ami ciki, ha rögzítik."
Szerintem nem érted, amit írok.

bioLarzen 2014.08.03. 23:08:58

@A biztos utas: Elképzelhető.

De az is, hogy te nem érted, hogy én mit írok ;)

A biztos utas 2014.08.04. 05:25:48

@bioLarzen: Nem, te nem fogtad föl először, amit én először írtam. De nevetgélj csak nyugodtan, a te dolgod, mit csinálsz.

bioLarzen 2014.08.04. 19:39:34

@A biztos utas: És te mitől vagy olyan biztos benne, hogy megértetted, amit írtam?

A biztos utas 2014.08.05. 12:48:48

@bioLarzen: Amit én írtam, azt hangzott el elsőként. Először azon legyünk túl és utána szívesen beszélgetek arról, ami utána volt. Ha nem érted (mert szerintem nem érted), akkor kár továbbmenni.
De ha kötekedni jöttél meg játszani az eszed, az más.

bioLarzen 2014.08.05. 14:43:19

@A biztos utas: Vistzont, ha én értettem, amit te írtál, és érdemben reagáltam, amit viszont te nem értettél, akkor máris nem nálam van a hiba.

Azt pedig nem értem, miért kell rögtön támadni (az utolsó megjegyzésedre gondoltam. Tényleg ciki már értelmesen, személyeskedés nélkül vitatkozni?

A biztos utas 2014.08.05. 15:44:49

@bioLarzen: Mivel nem érdemben reagáltál és nem arra, amit én írtam, ezért lett olyan az utóbbi két válaszom, amilyen.
Tényleg érdekel, miért nem lehet értelmesen vitatkozni?
Megmondom én. Azért, mert nincsenek értelmes érveid pl. Nem vall normális, értelmes, gondolkodó emberre az olyan szöveg, hogy azért ne aggódj a köztéri kamerák miatt, ha nem követsz el semmit.
Annyira, de annyira butának (olvasatlannak, egyszerűnek, vagy esetleg trollnak) kell lenni ahhoz, hogy valaki ne fogja föl, mit jelent a totális megfigyelés, hogy azt hiszem, ez egy választóvonal. A normális, gondolkodni képes emberek és a teljesen hülye birkák között.

bioLarzen 2014.08.05. 19:24:27

@A biztos utas: Szerinted ez a normlis vitahangnem?

A biztos utas 2014.08.05. 22:10:53

@bioLarzen: Bármikor személyesen is megmondanám, bele a szemedbe, hogy veled nincs értelme vitázni.
Érted?
NINCS

bioLarzen 2014.08.05. 22:54:00

@A biztos utas: Te nem vagy egy kicsit túl ideges?

A biztos utas 2014.08.10. 09:57:44

@bioLarzen:
Annyira, de annyira butának (olvasatlannak, egyszerűnek, vagy esetleg trollnak) kell lenni ahhoz, hogy valaki ne fogja föl, mit jelent a totális megfigyelés, hogy azt hiszem, ez egy választóvonal. A normális, gondolkodni képes emberek és a teljesen hülye birkák között.

bioLarzen 2014.08.10. 11:14:26

@A biztos utas: Na jó, akkor függesszük fel a játékot, és beszéljünk komolyan: én ezt írtam:

"Az nyilván senkinek nem újdonság, aki modern civilizációban él, hogy az életének egyes pillanatait mások is szemmel követik - akár akarva, akár akaratlanul. A Glass azt a konvenciót borítja föl, hogy

- az ember szerette azt hinni, hogy tud róla, mikor nincs "egyedül" és mikor igen

- Voltak olyan magán- és közterek, ahol azért nagyjából "biztonságban" érezhette magát. Míg az ember azért fel volt készülve arra, hogy az utcán simán veheti épp egy biztonsági kamera, vagy egy olyan egyéb kamera, amit nem lát, egy zárt, bár nyilvános helyen - pölö étteremben, kocsmában, moziban, metróban stb... azért "biztonságban" érezhette magát kamera-ügyben. Nos, a Glass ennek tesz alá, méghozzá rendesen."

Erre, ha jól látom, semmi ellenérvet nem írtál.

Egyébként a Google Glass épp olyan dolog, mint a kés, a pisztoly, a lehallgatókészülék, a kígyóméreg stb.: lehet "pozitívan" és "negatívan" is felhasználni. A késsel lehet kenyeret vágni meg műtétet végrehajtani, de gyilkolni is. A kígyóméreg lehet méreg és gyógyszeralapanyag is. A Glass is lehet egy roppant hasznos és pozitív kütyü - de igencsak vissza is lehet élni vele. És az emberiség történelméből már tudhatjuk, hogy ha valamivel vissza lehet élni, akkor azzal szinte rögtön vissza is fognak.

Félre ne érts, én nem pánikolok a dolog miatt - úgysem változtat a dolgon, feleslegesen meg minek. Viszont megértem azokat, akik igen. A "privacy" azért elég fontos dolog. Azt meg mindenki eldönti maga, mit feltételez egy Glasst viselő ember láttán: hogy csak halad a korral az illető, vagy hogy épp őt kamerázza - mint ahogy a szomszádon múlik, mit feltételez, ha késsel a kezemben kopogok be hozzá: hogy gyilkolni megyek, vagy csak épp vajaskenyeret csinálok, és a kezemben maradt a kés, midőn átugrottam sót kérni. Mindkét feltételezés érthető.

A biztos utas 2014.08.30. 18:12:31

@bioLarzen:

"csak épp vajaskenyeret csinálok, és a kezemben maradt a kés, midőn átugrottam sót kérni. Mindkét feltételezés érthető."

Feltételezem, érthető, hogy pofánkamerázni a másikat és késsel bekopogni valahová nem oké, nem udvarias, kifejezetten GÁZ és pont.
Márpedig, aki nem tud viselkedni, az ne csodálkozzon, ha orrbaverik. Hülyekameráért, késért, bármi egyéb hülyeségért....

bioLarzen 2014.08.31. 01:21:04

@A biztos utas: Bacchus, ezt így ne már. Először jó fél év múlva reagáltál, most 3 hét múlva. A franc se emlékszik már, min vitatkoztunk pontosan, mik voltak az érvek... Hasdd ne olvassam már vissza az egészet.

Vitatkozni nem lehet ilyen spétekkel.

A biztos utas 2014.09.04. 19:46:07

@bioLarzen: Akkor ne is szólj hozzá, megoldódik a bajod.

bioLarzen 2014.09.04. 20:50:57

Hát, belőled már így is bőven sok volt ennyi.

Sőt...

A biztos utas 2014.10.07. 15:07:14

@bioLarzen: Látom, ha a tények zavaróak, akkor jobb a másik személyét ekézni, az nagyon megy a magadfajtáknak itt.
Terelj még egy kicsit meg hisztizz a rohanó idő miatt, nagyon mókás gyerek vagy...
süti beállítások módosítása